360 N4S leaks with Snapdragon 652, 6GB RAM and 64GB memory


360 n4s leak

Another 360 N4S leak appears this morning in the form of a screenshot confirming the memory and processor for the next 360 phone.

The follow up to the impressive 360 N4 has been teased as the N4S, and details for this slightly sportier model have been filtering through to the press for the past few days.

In previous reports the N4S is reported to get a large 4920mAh battery to give the phone a more generous run time, and today a screen shot from the handset confirms a few more of the spec highlights.

The screen image shows us the ‘about phone’ menu which details a Snapdragon 652 chipset will be powering the phone along with 6GB RAM and 64GB internal memory. The image also confirms the display has a resolution of 1920 x 1080 and that the OS will be based on Android 6.0.

360 n4s leak

The only other detail revealed are the very narrow bezels on either side of the 5.5-inch panel.

The 360 N4S is expected to have a dual rear camera design, fingerprint scanner, Helio X20 chipset and cost only 1499 Yuan. The official details of the phone will be announced on the 15th July.

Previous TCL launches TCL 560 in India
Next Ulefone Power now only $169.99 with free accessories

17 Comments

  1. Ricardo Alonso
    July 4, 2016

    I Don’t understand, N4 use Helio X20 and N4s Snapdragon?

  2. realjjj
    July 4, 2016
    • Wolvie
      July 4, 2016

      So the leak above was fake as it shown clearly SD652 ?

      • realjjj
        July 4, 2016

        And the price is total nonsense too. 1499CNY was speculation for the Q4 Lite , based on the reasoning that the Q line is high end.

        The N series is “thousand yuan” category. The N4 is 899 CNY and up, this one will be in the 799-999CNY range too.
        If this screenshot is fake or there is yet another 360 Mobile model ,no idea. We know about the N4S. Q4 and Q4 Lite from TENAA and nothing yet about any SD652+6GB RAM device.

        • Muhammad Yasir
          July 4, 2016

          i just want to know the price of Q4 *_*

          sd 820 for chep plz…

          • realjjj
            July 4, 2016

            Your fixation with SD820 is not healthy lol.
            Chances are you have a distorted image about what you get.
            A72 on 16ff is better and much better when you factor in power. The software will also mature better for A72. An ARM core is used by a great number of companies in a great number of applications so it’s a given that the software matures much better than for a custom core.
            On the GPU side depends how much you care and on screen res. You are a PC gamer so chances are you don’t care about gaming on the phone.

            Anyway the cheapest SD820 device i aware of is the 1799CNY ZUK, guess it is too small for you.

            • Muhammad Yasir
              July 4, 2016

              “You are a PC gamer so chances are you don’t care about gaming on the phone.”

              too poor to afford a gaming pc :'( , pushing the dead horse with an M330 i3 , GT 230m and 6GB Ram atm. plays Dirty Bomb quite well tho 😀

              “Anyway the cheapest SD820 device i aware of is the 1799CNY ZUK, guess it is too small for you.”

              yep. guess i have the six inch fever …

              “Your fixation with SD820 is not healthy lol.”
              ikr , everyone just keeps saying its a GOD among CPUS atm , so im being overrun in the hype stampede…

            • realjjj
              July 4, 2016

              BTW if you buy a 360 , don;t forget to make sure someone figured out how to install Google Play on the device. Just in case.

              I am too lazy right now to go deeper into this but just look here at how the Mate 8 (A72 at 2.3GHZ) and P9 (A72@2.5GHz) do vs all the SD820 devices http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review/2
              The PCMark photo editing test uses the GPU that’s why the win for the SD820. PCMark in general, simulates real world tasks. DiscoMark tries to measure load times.
              For power( and heat) i don’t have links to share but Anandtech keeps promising an article.

            • Muhammad Yasir
              July 5, 2016

              “For power( and heat) i don’t have links to share but Anandtech keeps promising an article.”
              Qualcomm pays them off to keep mum 😀

              Yeah… the Mate 8 and P9 have a SIGNIFICANT upper hand … which means… that Kirin 95X series is a strong competitor for the 820 ! GREAT !
              and the Discomark score is also less on the 820s…

              yeah … if i buy a 360 (BIG IF 😀 , since im gonna need money) then obv im gonna research on how to get the playstore.
              btw, do the 360 mobiles come with English Language by default ? or is it mandarin ???

            • realjjj
              July 5, 2016

              Ofc those sold in China must use Mandarin but English is available as far as i know. 360 also sells in India ,although the new models are yet to be launched there.

            • realjjj
              July 5, 2016

              BTW the new LeEco with SD821 could be cheap as it’s likely 1080p https://browser.primatelabs.com/geekbench3/6988854

            • Muhammad Yasir
              July 5, 2016

              HOLY !

              thanks Brother ! you really are a Godsend !

              plz never stop visiting these threads !

            • Wolvie
              July 5, 2016

              1080p is already small enough for a smartphone with 5.5″ . I really cannot imagine 2k or 4K.

              I know 2k / 4K is quite useful if you are using VR with google cardboard etc but hey normally people buy smartphone to use as a smartphone. I mean for daily smartphone usage like phone calling ,SMS, watzup ,internet browsing, etc LOL

              So if the wording so small, probably latest generation smartphone is no longer suitable for old people like me ARGH

  3. Steven Fox
    July 4, 2016

    Looks like 360 are seriously aiming for the best price/performance ration out there.